tisdag 7 juni 2011

Honung, gudarnas guld.

För nio dagar sedan, dagen efter att mina två samhällen flyttade från Halland till Göteborg, så satte vi till en andra yngellåda med 11 ramar outbyggda mellanväggar till våra båda samhällen.

Ramarna är nu fullt utbyggda hos dem båda och det viselösa samhället fick en skattlåda i HLS-format för några dagar sedan. Bina har hittat upp, men inte börjat bygga ut än.

I dag kunde jag inte låta bli att försiktigt kika in i Evitas kupa för att se vad som hänt i de nyutbyggda ramarna. Till min stora glädje fann jag att flera av ramarnas ytterkanter börjat fyllas med honung. Vilken ljuvlig syn och himlastormande doft! Hoppas nu också att drottningen hittar upp i den nya yngellådan snart.

Honung!

Den här honungen är inte tänkt att hamna i människomagar utan får stanna hos bina. Så fort jag trådat och vaxat klart en laddning ramar ska en skattlåda på även på Evitas kupa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar